Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2019/2020 навчальному році
У 2019/2020 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
у 10-11 класах – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Основою для календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури є чинні навчальні програми. Учитель має право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість годин на опрацювання конкретного розділу. Він має змогу вільно і творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти здійснюють українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної літератури вивчають в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі вивчення зарубіжної літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може збільшити кількість видів контролю відповідно до рівня підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||
Семестри | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ | І | ІІ |
Контрольні роботи у формі: | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
контрольного класного твору; | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Уроки розвитку мовлення* (у+п) | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Уроки позакласного читання | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 10-11 класах
Семестри | І | ІІ | І | ІІ |
Рівні | стандарту | профільний | ||
Контрольні роботи у формі: | 2 | 2 | 4 | 4 |
контрольного класного твору*; | 1 | 1 | 1 | 1 |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання) | 1 | 1 | 3 | 3 |
Уроки розвитку мовлення** | 2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення) | 2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення) | 3
(1у+2п)
| 3
(2у+1п)
|
Уроки позакласного
читання
| 1 | 1 | 2 | 2 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 | 4 | 5 |
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не роблять.
Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного учнем/ученицею
Клас | Кількість сторінок |
5-й | 0,5–1,0 |
6-й | 1,0–1,5 |
7-й | 1,5–2,0 |
8-й | 2,0–2,5 |
9-й | 2,5–3,0 |
Орієнтовний обсяг письмового твору (рівень стандарту)
Клас | Кількість сторінок |
10-й | 3,0–3,5 |
11-й | 3,0–3,5 |
Орієнтовний обсяг письмового твору (профільний рівень)
Клас | Кількість сторінок |
10-й | 3,0–3,5 |
11-й | 3,5–4,5 |
Оцінку за читання напам’ять творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, що розміщений на офіційному сайті МОН, Інституту модернізації змісту освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар